Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Pulikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(12)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(2)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(2)
Autor
Guzowska Małgorzata
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(2)
Adamczyk Piotr (1958- )
(1)
Bauer Joachim
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Kozera Grzegorz (1963- )
(1)
Kunstreich Pieter (1949- )
(1)
Michalik-Jaworska Katarzyna (1980- )
(1)
Moost Nele (1952- )
(1)
Rasfeld Margaret
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Skalska Maria
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Spitzer Manfred (1958- )
(1)
Welzer Harald (1958- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(3)
Dzieci
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Neurobiologia
(2)
Samorealizacja
(2)
Afirmacja indywidualności
(1)
Agresywność
(1)
Ból
(1)
Człowiek
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka
(1)
Innowacje
(1)
Inność
(1)
Internet
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Krytycyzm
(1)
Memetyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odżywianie
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychopatia
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Różnorodność
(1)
Spożycie
(1)
Stres szkolny
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tolerancja
(1)
Ubóstwo
(1)
Umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Zmęczenie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Powieść polska
(2)
Bajki terapeutyczne
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Netogr. s. 195.
Trudno dziś jednoznacznie stwierdzić, jaki potencjał nosiliśmy w sobie w dzieciństwie, o czym marzyliśmy najbardziej, do czego potrafiliśmy się zapalić, co nas napędzało i w czym byliśmy szczególnie uzdolnieni. Kto z nas zadaje sobie czasem pytanie, które z jego talentów nie miały okazji się rozwinąć? A czy mamy świadomość tego, jakie zdolności drzemią w naszych dzieciach? Co robią naprawdę dobrze, a czego nie potrafią? Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się wakacjach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka "Wszystkie dzieci są zdolne" wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja "różnicowania talentów" ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Powinniśmy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Króliki Pana Boga / Grzegorz Kozera. - Słupsk : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2015. - 252, [3] strony ; 20 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Poruszająca opowieść o przyjaźni, miłości, cierpieniu i potrzebie bliskości. Maj 1945. Adam, Halina i Honza - rozbitkowie, którzy ocaleli z wojennej hekatomby - próbują wrócić do Polski. Niemcy skapitulowały, lecz wojna tak naprawdę się nie skończyła, a świat poukładanych wartości dawno runął. Bohaterowie niejednokrotnie przekonają się o tym podczas swojej wędrówki.
"Króliki Pana Boga" to najmocniejsza z pięciu dotychczasowych powieści Grzegorza Kozery. Przejmująca historia trojga ludzi, po zakończeniu drugiej wojny światowej wracających do domu. Postapokaliptyczna powieść drogi, której wędrowcy starają się przeżyć na przekór eksperymentom Boga. Chwilami przerażająca i okrutna, niesie jednak przesłanie, że dobro, o ile jest w człowieku, przetrwa razem z nim także koniec świata." (Piotr Adamczyk, pisarz, publicysta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Magazyn Wypożyczalni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Blizny / Katarzyna Michalik-Jaworska. - Słupsk : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2015. - 191, [1] s. : il. ; 20 cm.
Opowieść o próbie znalezienia swojego miejsca w świecie na przekór okolicznościom, o nieustannym rozdrapywaniu własnych ran, o przeszłości, która - jakkolwiek byśmy temu zaprzeczali-determinuje teraźniejszość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajeczka o kózce oraz jej koleżankach i kolegach ze szkoły broni prawa do zachowania indywidualności i wskazuje na konieczność rozwijania wyjątkowych talentów każdego dziecka. Nie musimy być idealni; każdy ma niezbywalne prawo do odkrywania świata na swój sposób, przy wykorzystaniu własnych niepowtarzalnych uzdolnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. LD [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje.)
Dlaczego dzieci po przekroczeniu szkolnego progu z czasem tracą ochotę do nauki i przestają zauważać ogromne bogactwo otaczającego je świata? Dlaczego rozpoczęcie edukacji dla wielu z nich oznacza utratę spontaniczności i otwartości na współpracę? Co dzieje się z ich naturalną ciekawością wobec wszystkiego, co nowe? Co sprawia, że szkoła staje się dla nich symbolem przymusu, wypełniania narzucanych obowiązków, konieczności zaliczania życiowych etapów, których znaczenia z reguły nie rozumieją i z którymi się nie identyfikują? Współinicjatorzy niemieckiego projektu edukacyjnego „Budząca się szkoła” - prof. Stephan Breidenbach i dyrektorka berlińskiej szkoły Margret Rasfeld - uważają, że tę sytuację można zmienić. W swojej książce udzielają odpowiedzi na powyższe pytania i opisują szkołę, w której uczniowie sami przejmują odpowiedzialność za tempo uczenia się i kolejność przerabianych tematów. Rozbudza to w nich silne poczucie sprawczości, odpowiedzialności za własny sukces edukacyjny i odwagę w stawianiu czoła życiowym wyzwaniom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliografia na stronach 389-440.
Cyfryzacja naszej codzienności prze naprzód ogromnymi krokami - z tragicznym skutkiem dla naszego zdrowia. Dawniej internet służył swobodnej wymianie informacji. Dziś zamienił się w światową dzielnicę czerwonych latarni i potwora inwigilacji. Psychiatra, uznany badacz mózgu, prof. Manfred Spitzer, na podstawie współczesnych badań naukowych pokazuje, że taki rozwój wypadków jest zagrożeniem dla każdego z nas. Szczególnie narażone są dzieci i młodzież, ponieważ zakłócone zostają ich procesy rozwojowe. Oddając mediom cyfrowym kontrolę nad wszystkimi sferami naszego życia, godzinami grając w gry online czy wsiąkając w internetowe sieci społeczne, zapadamy na cyberchoroby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Bibliogr. s. 328-379. Indeks.
Zygmunt Freud uznał, że agresja jest jednym z ludzkich popędów i tym samym uczynił ją swego rodzaju mistyczną siłą. Konrad Lorenza widział w niej wyraz „tak zwanego zła” w ludzkiej naturze. Bez agresji ludzkość by nie przetrwała - przyznaje autor „Granicy bólu” - ale założenia Freuda i Lorenza są błędne. Agresja jest czysto neurobiologicznym fenomenem i nie ma w sobie nic z mistyki. Darwin za najsilniejszy z ludzkich popędów uznał potrzebę przynależności i skłonność do zachowań społecznych. Odkrycia współczesnej neurobiologii przyznają mu rację. Ostracyzm, brak akceptacji, piętnowanie odmienności i ignorowanie zasady równych szans to poważne przyczyny agresji - zarówno w wydaniu indywidualnym jak i grupowym. Najskuteczniejsze środki zapobiegające agresji i przemocy to zdrowe więzi, dobra edukacja i świadome wychowanie. Jeśli nie chcemy dopuści do tego, by nasza planeta legła kiedyś w gruzach, powinniśmy poważnie potraktować najnowsze odkrycia neurobiologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Biologia uczy, że każdy z nas jest wyjątkowy już na samym początku naszego istnienia. Nasz rozwój jest realizacją potencjału, którego główną cechą jest właśnie niepowtarzalność. Perspektywa przyjęta w tej książce pozwala zrozumieć, jak bardzo ważne jest to, że każdy człowiek to unikat, i jak cenna jest różnorodność z tego wynikająca. Kiedy widzimy grupę rówieśników bawiących się na szkolnym boisku, zakładamy, że są oni do siebie podobni, więc można stworzyć dla nich jeden wspólny zestaw propozycji dydaktycznych. Taki uniwersalny system szkolny powinien pozwolić im budować i doskonalić zbiór kompetencji niezbędnych w przyszłości. W naszej grupie znajdziemy jednak dzieci o różnych potrzebach, zainteresowaniach i pragnieniach, z niepowtarzalnymi sposobami radzenia sobie ze światem. Mechanizmy, które sprzyjają różnorodności, są wpisane w rozwój człowieka. Mierząc wszystkich jedną miarą, narażamy się na straty, których nie można będzie odrobić. Dla dzieci oznacza to nieodkryte talenty, brak motywacji i przekonanie, że inny sposób myślenia to ich problem. Dla nas wszystkich może stać się przyczyną porażki w przyszłości, kiedy zabraknie ludzi myślących w nietypowy sposób, zdolnych rozwiązać problemy, których dzisiaj nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Doświadczony psychiatra codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Tymczasem żyją one w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej